torsdag 27 oktober 2016

Samtidskonst

                                                                               Hej!


Dagens lektion jobbade vi med Samtidskonst. Vi satt i små grupper och diskuterade om olika konstverk. Själv tycker jag att det var svårt att diskutera och frågorna som vi fick var komplicerade. Men när vi väl började diskutera tycker jag att det blev mycket intressant därför att alla hade många olika åsikter och tankar om samma konstverk. Det var kul att höra vad alla tyckte och tänkte. 
Jag tycker att dagens lektion var viktig eftersom vi fick lära oss att diskutera och tolka konst på ett annat sätt än vad vi brukar. 
När det var min tur att vara gruppledare tyckte jag att det var väldigt svårt.Det var svårt att få igång alla att prata. Man kände sig som en lärare med tanke på att försöka leta ett samtal och få lalla att prata,och det var något jag inte var van vid. 
Ett av konstverken min grupp fick diskutera om var av Marc Quinn, konstverket hette Self. Det som gjorde konstverket så speciel var att den var gjord utav konstnärens egna blod.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar