måndag 5 juni 2017

Vårsalongen- Utvärdering

Hej!

För några dagar sedan hade vi en väldigt rolig utställning tillsammans med två:orma.Vi hade en utställning som vi visa upp saker som vi hade gjort genom åren.Det var en fantastiks utställning med tänkte på att alla var så kreativa och allas utställning va olik varandra. 
       




Detta är resultatet på min utställning Mina tankar och idéer till utställning var väldigt simpel,jag blev inspirerad utav våren och de ljusa färgerna.Jag ville få fram en väldigt ”fräsch” känsla utav våren.Att när man ser utställningen så får man en direkt vår känsla.Set som var bra med mina verk var att alla färgerna passade väldigt bra med varandra,även att jag hade mycket blommor på mina verk.Det gjorde att hela utställningen smälte in i varandra och passade väldigt bra ihop.  Sedan pimplade jag till utställningen med lite löv som jag hade klippt ut.Det gjorde utställningen lite med levande och lockande. 

Jag valde att färglägga en väldigt ljusfärg på min kapararton eftersom att jag ville att mina värk skulle framhävas. Innan jag färgläggande den ljus så hade jag tidigare haft en mörkare färg,jag kände att färgen tog för mycket uppmärksamhet och det ville jag inte.Jag ville att mina verk skulle synas och därför målade jag över till en ljusare färg. Göt arr framhäva min tavla numer så valde jag att göra en guldram rund den. Själv tyckte jag att det gjorde utställningen lite mer intressant och one så tråkig.

Det ända nackdelen med den öhusa färgen kunde ha varit att den inte syntes lika bra som de andras utställning.eftersom att min utställning stod vid ett fönster (solljus)gjorde det att den inte stod ut som de andras utställning. 


Jämför med min skiss och utställningen blev det inte helt likt varandra.Det var saker jag la till och saker som jag tog bort.Sista minut fick jag ändra på mycket eftersom att det inte såg bra ut i verkligheten jämfört med skissen. Exempelvis skulle jag ha med "Astrids rum" på min utställningen.Men eftersom att det inte fick plats på bortet så gick det inte ha med den.Istället fick jag i sista minuten hitta ett annat verk jag hade gjort.Det var min serie.Jag fick färg lägga den och sedan limmade fast den på en kapakatrong. Det var nog bra så eftersom att den passade väldigt  bra med utställningen. 

Jag blev väldigt nöjd med min utställning och den blev nästan som jag hade förväntat mig. Det ända som fattades kan har varit att jag inte han skriva någon text till varje verk som jag hade velat. Men annars blev det väldigt bra och jag fick fram den känslan som jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar