söndag 5 november 2017

Grafisk manual v.45

Detta är resultatet på min Grafiska manual. 
Mina tankar och idéer om min logo är att det ska vara stilrent eftersom det är det min kollektion är baserad ifrån.Det var även därför jag endas hade bokstäver och inte något märke os.v.Jag valde att använda färgerna svart och vitt och för att piffa upp det lite så färgläggande jag punkten rött.Jag tyckte tt det passade bra eftersom en av grundfärgerna till min kollektion är röd. 

Namntet på min kollektion är då baserad från mitt namn.Från första börjar ville jag ha ett namn som har en kopplin till Mongoliet men jag hittade verkligen inget fint eller passande. Därför tog bestämde jag mig att ta göra något coolt från mitt egna namn. Jag valde mellan V.IA och Via och resultatet blev V.IA.Ja tyckte det lät cool.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar