tisdag 31 januari 2017

Hållbar Design:Resultat


 HejHej Bloggen!

Under de senaste lektionerna har vi jobbar med hållbart design.Jag har tillsammans jobbat med Gina.Vi har tillsammans gjort en lampa genom att återvinna gamla kläder och möbler.

Detta är resultatet av våran lampa.Jag själv tycker att den blev väldigt bra och blev som vi hade förväntat oss.
Detta är några bilder på våran slutprodukt och skisser.


'
Hållbart design har jag tyckt varit väldigt kul att arbeta med. Vissa saker mer roligt än andra. Det bästa var såklart att designa och att tillverka lampan.
När vi tillverkade lampan fick vi många problem och vi fick göra många ändringar. Det var tillexempel foten på lampan.Våran första tanke var att använda glasflaskor, men vi kunde inte borra hål i dom så att sladden kunde gå igenom. Så vi fick hitta en annan lösning och det var att ta en annan fot från en söndrig lampa. Ett annans problem vi fick var att tyget vi använde oss av började ta slut så vi kunde inte göra volanger hela vägen upp. Så vi gjorde en rusett med det sista tygbitten som var kvar. 
 Jag jobbade tillsamens med Gina och jag tycker att vårar samarbetet var väldigt bra. Vi gjorde det mesta tillsammans och kom väldigt bra överens.Eftersom vi hade samma tankar och åsikter gjorde det vårar arbete lättare.

Det jag har lärt mig under tiden vi har jobbat på med hålbar design är hur mycket man kan göra utav "skräp".Bara man är kreativ så kan man komma på det mesta. Jag har även lärt mig designs historia och speciellt 1950-talets historia.

Något jag tycker vi skulle kunnat göra bättre?
Om jag skulle få ändra på något skulle det vara lampfoten. Eftersom vi la tid på att göra en fot till våran lampa men som vi andlig fick nytta utav tycker jag att vi kunde tänkt på hur vi skulle borra tidigare,Så att vi kunde lägga tid på att göra en ny lampfot med andra material. Den lampfoten vi har på lampan nu var redan "klar" när vi hittade den. Så enligt mig tycker jag att lampfoten va lite tråkig för att det inte är vi sm har gjort den.
Men annars var allt annat bra!:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar